Pages

Friday, October 1, 2010

Nama saya Suhaila, saya rajin baca buku




Sebelum mulakan, mari kita tengok kehijauan dan tenangkan fikiran
ok, sekarang tarik nafas dalam-dalam, lepaskan
tenang dah?
jom baca bebelan aku pula




I


Bagi yang betul-betul kenal aku, mesti tahu aku memang gemar membaca
bulan lepas sahaja, aku habiskan 4, eh 5 buah novel
siang malam mata tak lepas-lepas dari membaca ayat-ayat keramat dari Ramli Awang Murshid
novel di atas?
thanks to my sweetheart sebab sudi hadiahkan novel ini
mula-mula mahukan novel Natrah, kemudian The Choice by Ahmad Deedat, dan finally aku pilih novel ini
pengarang novel ini, pengarang yang sama bagi novel Ayat-ayat Cinta dan Ketika Cinta Bertasbih
setakat ini, tak sampai suku aku mulakan perjalanan novel Bumi Cinta ini
tetapi, dari pengamatan aku, buku ini betul-betul menarik
elemen-elemen kecintaan terhadap Islam dan hawa nafsu, diterapkan dalam nilai arus kehidupan seorang lelaki yang membuat kaji selidik di Moscow
kenapa Moscow?penulis ingin mendapatkan 'feel' bagaimana daya tahan nafsu terhadap godaan gasis-gadis cantik di sana
nak tahu jalan cerita lagi, sila suruh buah hati belikan ye (saja je nak buat orang menyampah)
carilah dekat Mph ke atau mana-mana book store berdekatan




II



Sebab mengidam yang amat sangat untuk makan steamboat, maka kaki ni ringan saja melangkah ke Johnny's di Berjaya Times Square
puas hati sampai perut buncit tak terkata dapat makan di sini
layanan waiter/waitress memang tidak mengecewakan seperti Johnny's di Alamanda ok uoolllss
kan dah cakap aku memang suka makan


tengok gambar baju dan tangan pon dah makin cinta dengan orangnya
;)











p/s : maaf, lately aku malas mahu menulis, cerita pon tak banyak, minggu depan mungkin mood menulis datang kembali :)




0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com