Pages

Monday, October 4, 2010

Always be my hero :)





Dilahirkan di bawah pucuk pimpinan Tun Mahathir,
semangat dan jiwaku, turut bangga dengan pemikiran dan perubahan yang bukan sedikit dibawa oleh bekas pemimpin Malaysia, my Tun :)
aku masih ingat lagi pada tahun 2002, ketika perhimpunan UMNO sedang bersidang
aku yang mamai baru bangun dari tidur petang, terus membuntang biji mata mendengar perletakan jawatan Tun Mahathir
sedihnya hati aku
pilunya hati aku tak terperi
aku sambung tidur, tapi seingat aku, aku tidur sambil menangis teresak-esak memikirkan bagaimana nasib Malaysia selepas ini
ya, umurku baru 16 tahun
tapi sayangnya aku terhadap Tun Mahathir ibarat anak sayangkan bapa


aku rasa marah, aku rasa kecewa dengan sikap bangsa aku sendiri yang tak pernah berhenti maki-hamun Tun Mahathir sebagaimana ketika beliau masih menjadi Perdana Menteri dan selepas beliau menjadi mantan Perdana Menteri
kenapa?
kenapa?
kenapa?
dan ketika ini, Tun Mahathir di hospital kerana dijangkiti virus
yang kejam, ada yang mendoakan beliau menghembuskan nafasnya sebagai balasan
Islam apa mereka tu?
mendoakan kecelakaan umat Islam yang lain?
itu ajaran Islam yang diterap?
bagus macam tu?
fikir-fikirkanlah



dear Tun,
you are my hero no matter what ungrateful people said about you


selepas ke teater, aku dan faizura ke Old Town White Coffee untuk melantak sepuasnya selepas menangis teresak-esak ketika babak terakhir di mana Tun Mahathir meletakkan jawatan
serius aku menangis :(








0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com