Pages

Thursday, October 21, 2010

Hijau tetap jadi pilihan



Hello peeps!
how's your day?
mine was stressful but yet i'm enjoying my days without makhluk busuk
bencilah kan asyik state nama dia je
beberapa hari ni, puas aku berfikir mengenai apa yang telah aku lakukan dalam hidup aku
macamana aku puaskan hati aku
as a conclusion, aku tak berpuas hati dengan cara aku nikmati hidup aku ni
mungkin faktor kewangan buat aku berhati-hati dengan apa yang aku perlukan
aku perlukan kehijauan!!

YES!I NEED SOMETHING TO REFRESHING MY MIND AND MY SOUL!

jadi, aku sudah write down beberapa buah tempat yang aku kira sangat menarik
budget, accomodation, activites and others factor yang terlibat sudah ku tuliskan dan dikira-kira dengan Casio fx-570MS
note : siapa-siapa mahu ikut aku bercuti, sila pastikan anda bukan seorang yang cerewet hal-hal tempat tinggal, pacat, tempat mandi and so on
aku bukan jenis nak pergi travel somewhere, kena naik kereta or flight
mungkin aku akan pilih bas atau keretapi
tempat tingal?sekadar yang selesa dan dapat tidur, it's enough for me......tapi penting ye bab-bab tempat melepaskan hajat ni (wajib bersih!)
apa yang penting, dapatkan ketenangan hati, jiwa bersih
bayangkan bangun pagi dengar burung berkicau
hirup udara segar, bunga-bunga berkembang mekar, deruan sungai mengalir tenang
seronoknya!!!!!!!!!
ok, ok, jom tengok list tempat-tempat yang penuh dengan temptation dan menggiurkan lebih dari Spicy Chicken Mcdeluxe..nyum nyum

1. Taman Negara Pahang

aku paling excited tempat sinilah!!
banyak gila aktiviti yang menarik, jungle trekking, canopy walk, memancing, cave exploration, bird watching, night walking safaris..you name it baby!
hati meronta-ronta di tambah dengan perasaan cemburu membaca belog-belog orang yang pernah travel di sana..grrrrrr



Canopy walk, 530m ok





2. The Belum Forest (Tasik Temenggor)






3. Lembah Bujang





4. Sungai Klah Hot Springs Park, Perak




ni yang best dapat rebus telur ni








nyaman betul kalau dapat pergi tempat-tempat ni
sekarang ni giat kumpul duit untuk ke sini
dan mencari kawan-kawan yang sporting and open minded untuk sama-sama nikmati keindahan bumi ciptaan Allah
jom, siapa nak ikut? ;p




8 orang pengkritik:

juene dame said...

taman negara tuh mcm best jek..

Nur Suhaila said...

emm..memang bestlah cdomp
aku bace belog orang yg pernah pergi taman negara tu..tengok gambar..experience dorang
memang bestlah

Solaris said...

i'm in. this is serious. memang terkesima sekejap tgk all the pics that had been uploaded. macam best je. plan la kecik, sure aku join. :)

Nur Suhaila said...

serious ni yani??
ok set..aku kira budget and tanya siapa lagi yang nak join..5-6 orang ok gak
anything, i'll text you :)

Solaris said...

yup. insyaAllah tak ada apa2 aku nak join depends pada kelulusan cuti. grrr :(
kena apply awal cuti tu kalo tak jgn harap la. sobss. eeee tak sabar nye nk bercuti. :)))

Nur Suhaila said...

heeeee..
takpe..slow2..kite plan elok2 tau yani
oh tak sabar :)

juene dame said...

klu aku berminat nk join boleh x??emmm...

Nur Suhaila said...

boleh cdomp..
tapi ngah wat kire2 ni..
mahal betol laa

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com