Pages

Monday, October 18, 2010

Derap-derap Tasbih

People don't realize this, but loneliness is underrated


Seorang laki-laki dan perempuan, 2 orang sama-sama jatuh cinta
mereka melayari dunia cinta khayalan dengan penuh penuh keasyikan
suka duka tetap berjanji sehidup semati berdua
tiada yang lain
cuma yang ada, mereka
dan kemudian, happily ever after


cerita dongeng begini memang selalu disogokkan pada kita semua sejak kecil sebesar tapak kaki lagi
hidup bahagia hingga ke syurga, insyaAllah
pernah terfikir bagaimana pasangan yang saling mencintai sepenuh jiwanya, keesokan paginya hilang terus rasa cinta terhadap pasangannya?
atau terus hilang rasa kosong
4 tahun dahulu, pernah aku merasakan perkara yang sama
mungkin aku dikhianati sehingga hati tak mampu lagi untuk terus sayang dan cinta
tapi aku tak mahu hilang yang satu ini
yang satu ini walaupon punyai ego yang tinggi
tapi aku tahu, lubuk hatinya sangat menyayangi aku
walau berjuta kali aku minta putus sahaja sebab merasakan penat lelah dalam berhubungan jauh ini, dia tetap bersabar
bersabar yang aku kira kalau lelaki lain sudah pasti aku diceraikan awal-awal lagi
lately aku sering berfikir bagaimana kehidupan selepas berkahwin
aku takot berkahwin kemudian bercerai
ya Allah, minta dijauhkan
ada 1 hari aku tanyakan pada yang satu ini
kenapa ada laki-laki yang sudah lama titipkan rasa cinta kepada perempuan-perempuan
tapi akhirnya suatu hari bertemu dengan seorang yang lain, kemudian katanya hilang cinta terus dengan pasangan lamanya?
yang satu ini katanya jodoh lain datang
lantas aku angin
iya, Allah menghidupkan nafsu itu, tetapi Allah kurniakan kita akal untuk berfikir baik buruk betul salah
masih lagi berfikir dengan waras
tapi seringkali aku terdengar ungkapan 'Cinta itu buta'
tipu, cinta itu tidak buta, orang yang jatuh cinta matanya terus buta melihat keburukan pasangannya
ada juga jadikan cinta itu buta untuk meraba-raba ya?
terus melahirkan anak dan kemudian di buang ya?
memang buta akal dan hati manusia sebegitu
tapi aku takut kalau terjadi begitu
bukan aku minta
tapi keadaan sekeliling
kiri kanan depan belakang, cinta 10 tahun, kahwin beranak pinak, bercerai

Ya Allah, sebagaimana Engkau kukuhkan perasaan cinta Adam dan Hawa, Engkau mekarkanlah cintaku pada lelaki yang satu untukku.Semoga cinta kami diberkati selalu oleh-Mu.Amin





Menulis dengan ikhlas pada ini kali,
Nur Suhaila Ahmad




0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com