Pages

Wednesday, September 1, 2010

Luahan hati buruh kasar


Aku rasa tak adil kakitangan awam kontrak, Pekerja Khidmat Sementara dan jawatan yang sekutu dengannya tak dapat bantuan dari kerajaan lebih-lebih lagi dengan kami yang dengar khabarnya cuma hanya akan dapat gaji bulan 8..diulangi GAJI BULAN 8 selepas raya (??!!!)
mari kita bercakap tentang raya
raya dimana baju raya, kasut raya, kuih raya dan lebih penting duit raya, semuanya memerlukan duit..faham tak..DUIT!
jadi apa salahnya tolong ceaptkan sikit proses gaji tu
buat ikhsan sikit dekat kami yang berpegang kepada status kakitangan awam kontrak
paling aku rasa menyampah, meluat, jelik apabila ada segelintir kakitangan awam TETAP..yang merungut-rungut sumpah seranah bercerita pasal gaji bulan 9 mereka akan dapat selepas raya
padahal bukan ke mereka dah dapat gaji bulan 8 baru-baru ni??
bersyukur-lah wei, kami ni gaji bulan 8 pon dapat selepas raya tau
langsung tak bersyukur betullah
dah-lah sikit-sikit nak cuti
siapa yang cover kerja??
kami juga kan???
tapi dalam hati aku, aku fikir, kerja biar ikhlas
apa yang aku buat ni untuk rakyat
untuk tolong rakyat
dari rakyat ke rakyat
sudah!jangan nak meleret-leret
yang buat aku sedih apabila niat untuk belikan baju raya untuk mama, tak dapat ditunaikan
nak belanja family berbuka puasa apabila balik Muar nanti, terbantut
takkan nak suruh mama bayar kot, dah aku yang nak belanja
geram!!




ok..ura-ura cakap kami dapat
tapi kita tunggu jela ye kawan-kawan
grrrrrrrrrrrrr


2 orang pengkritik:

Iman's Umi said...

Kesiannya, me too, jealous dn geram dgr kktgn awam ttp yg dpt ihsan duit raya rm500 tu ckp x ckp...sy ni 1 sen pn x dpt ok!

Nur Suhaila said...

memang geram..sepatutnya bersyukur kan dapat RM500 tu..dapat sikit bising..tak dapat pun marah..ishh

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com