Pages

Tuesday, November 9, 2010

Bbi Ri Bba Bba



Masa-masa yang ku lalui terasa hening
sunyi
sepi
ceh, dasar
drama queen ek Suhaila ni
aku rasa minggu-minggu yang aku lalui terisi dengan beberapa bahan bacaan yang lama dan baru sahaja aku beli
aku rasa sehari tanpa membaca
ibarat kehausan di padang pasir
aku dahagakan ilmu
aku dahagakan sumber bacaan agama yang diterapkan di dalam beberapa buah novel
pernah tengok aku menggila dekat MPH tak?
gilakan buku ibarat melihat handbags dan kasut dijual dengan harga RM5
aku pernah habiskan 1/2 hari Sabtu aku di MPH sebab pening nak beli buku mana
aku jadi tamak
aku rasa ada sekali hampir sampai 10 buku aku pegang
nak beli semua
tapi memandangkan duit yang ada adalah untuk kepentingan yang lain juga
aku peruntukan RM100 sahaja untuk membeli bahan bacaan bagi setiap bulan
tapi, kadang-kadang aku rasa nafsu aku tak mampu untuk menahan perasaan dari beli lebih dari RM100
tapi biasanya, my PA akan membebel melalui SMS mengingatkan aku supaya jangan membazir dan
beli ikut kemampuan (PA saya namanya Zulhilmi, yang pipinya tembam tu)


Buku kegemaran setakat ini adalah Bumi Cinta dan Derap-derap Tasbih
5-6 kali rasanya aku membaca dengan penuh kekusyukkan




Bumi Cinta

"Ingatlah nak, kecantikan wanita itu yang menjadi sebab para penuntut dan staria agung gagal dalam pertapaannya!"




Derap-derap Tasbih

"Tasbih adalah keutuhan yang diikat pada sebuah simpul, ini kerana ikatan yang kukuh tersebut dapat menyatukan butiran-butiran kecil agar tidak terputus dan saling bertautan antara 1 sama lain, cinta juga akan menjadi indah sekiranya diterima sebagai keutuhan, mencintai seseorang perlukan jiwa yang kuat seperti kuatnya ikatan tersebut, agar cinta itu menjadi abadi dan kuat, tali yang mengikat itu perlulah kuat dan kukuh, jika tidak cinta itu akan terburai menjadi butir keegoan, keangkuhan dan kesombongan yang membawa kepada perpisahan"


0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com