Pages

Friday, July 2, 2010

Kenapa sambalbelacan?



Aku telah di-tagged oleh Cik Nina
berbesar hati untuk menjawab sebab tak pernah lagi cerita asal usul kelahiran baby sambalbelacan ini ke dunia cyber kan..


1.ape name blog dan kenape letak name tu?

Ini Suhaila Punya

Sebelum ni, nama blog aku 'Dear Dumb Diary' sebab aku rajin tulis diari dan tak tahu nak letak nama apa, jadi aku letak nama tu tapi tak faham kenapa ada perkataan 'dumb', but since dah tak private lagi, aku tukar nama kepada Ini Suhaila Punya memang sebab aku punya pon.



2.apa url blog anda dan dr mane dtgnye namanye?
www.sambalbelacan89.blogspot.com

Kenapa sambalbelacan89?sebab aku suka makan sambal belacan dan 89 adalah tarikh lahir aku 8/9..



3.apa method penulisan anda?
Kalau dulu asyik suka membebel tak tentu pasal, mengenai perasaan marah tak sudah-sudah (zaman tak matang), tapi sekarang lebih suka menulis mengenai daily activities such as food, fashion etc..setiap entri kena ada gambar sebab baru pembaca boleh feel sikit :)


4. pernah terasa nak hapuskan blog anda? kenapa?
Pernah dan banyak kali sebab kadang-kadang naik menyampah pula dengan emosi tak tentu pasal, but again, i love reading as much as i love to jot down everything about me and my friends. aku suka share apa yang aku rasa patut. Tapi bila orang yang aku benci baca blog aku dan sampaikan kepada orang lain dan kemudian bergosip-gosip, aku jadi jelik. Yalah, diam-diam sudahlah. 1 lagi aku paling benci kalau ada kawan-kawan yang keluar dengan aku, sibuk bercerita apa yang aku tulis dalam blog. Diam jela!



5.pernah ahli keluarga baca blog anda?

ermm..adik kedua mungkin baca, yang lain..nah, i don't think so :)



6.apakah perasaan anda bila ade org kate blog anda buruk sedangkan ade yang kate cantik?
Tiada perasaan rasanya kecuali ada orang hantar private message cakap 'blog kau buruk, aku menyampah'..haa..itu aku mungkin akan tukarlah :)



7.bile blog anda di beranakkan?

Setelah mengandung 9 bulan, maka lahirlah si sambalbelacan ni pada bulan November 2008, tapi lebih lama rasanya sebab dulu aku rajin delete blog ni


8.siapa org pertama yang tahu anda ade blog?
aku tak tahu sebenarnya sebab tak pernah bercerita pada sesiapa



9.apa perasaan anda bila org mengatakan tentang blog anda di campus?
So far tak pernah dengar, tapi i malu ok kalau uollss cakap pasal blog yang tak seberapa, dan aku buna hanis zalikha.sekian


10. sila senaraikan 5-10 orang yang nk di tag

Cik Eyani (dah 2 kali aku tag ko ni tau.jawab!)
Cik Rai (ni pon sama)
Cik Ainur
En.Zulhilmi (walaupon tahu sayang anggap mengarut)
Cik Mazel


siapa jawab dia cantik dan ensem!



2 orang pengkritik:

rye membebel... said...

kecik,aku x rajin la wat bende tu.. heee...

Nur Suhaila said...

aku tahu ko tak rajin
hahaha

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com