Pages

Tuesday, July 20, 2010

Bunga oh bunga si kelip-kelip

Perjalanan pun bermula


ingat Kuch-kuch Hota Hai ke? (betul ke tak aku eja ni)






orkedlah!!


kalau tak jejakkan kaki ke pesta flora di putrajaya, memang rugi
sebab banyak sangat bunga yang cantik..
memang jakun sangatlah aku ni tengok bunga banyak-banyak




II


sabtu dan ahad lepas, aku dan kawan-kawan bercuti-cuti malaysia
destinasi bajet kami adalah kuala selangor
total perjalanan, makan dan tempat tinggal = RM 60.00 (murah kan???)
seawal 6 pagi aku menuju ke ERL Putrajaya untuk ke KL Sentral
Raihan dan Hazreen sudah pun menunggu aku di sana dengan gembiranya
(padahal dah angin sebab tren lambat)
sampai di sana, kami terus gerak ke Kuala Selangor
sebelum sampai di kuala selangor, kami singgah di Pantai Remis untuk sarapan kerang bakar (??!!)
biar betul!!!
kerang bakar seawal 9.00 pagi????

amaigadddd!
memang gemuk!

selepas berjaya menggemukkan badan, kami terus gerak ke kuala selangor
sampai sahaja di sana, terus ke kaunter tiket untuk beli tiket kelip-kelip
semangat gila kami padahal baru pukul 11 pagi kot
kaunter buka pukul 7.30 malam (ish!)
jadi kami terus ke homestay di rumah Tok Zoyah untuk tengok keadaan rumah
itu ini bebel sana sini dengan Tok Zoyah mengenai tujuan kami ke sini,
kami terus pergi ke Taman Alam dan Bukit Malawati yang sangat banyak lotong

tahu lotong tu apa?
adik beradik monyet, cuma warna hitam dan ekor panjang
jinak ok?kalau datang terus dia tarik seluar minta makanan
apa lagi, menjeritlah aku
selepas lama saling pandang memandang, jeling menjeling
barulah kami bermesraan dengan mengambil gambar bersama
setelah penat berjalan, kami balik ke rumah Tok Zoyah..
mandi dan bersiap-siap untuk tengok kelip-kelip ramai gila orang
sanggatttttttt ramai!!
sempat juga cuci mata dengan pelancong lelaki dari Jepun (macam Takuya Kimura!!)
puas dapat tengok kelip-kelip aku rasa semua patut nikmati dan hayati sendiri keindahan kelip-kelip
tak mustahil dalam masa 5-6 tahun lagi, spesies tu susah nak tengok lagi
jadi, aku sarankan, kalau ada masa, bawalah ibu, ayah, adik, kakak, abang, teman lelaki, nenek atau atok ke sini ya!



sedang tunggu ERL datang

sebelah aku perempuan berpurdah
aku lately suka dengan perempuan berpurdah :)


dalam ERL
saja ambil gambar kerusi kosong untuk tunjukkan aku seorang diri membawa hati yang lara pada hari tersebut
ecececece



di pantai remis
saja ambil gambar kaki nak korang rasa perasaan pijak batu (haha!)


belangkas
dulu-dulu masa kecik, arwah Tok Pak selalu bakar belangkas
makan ramai-ramai
rindu!
:')

taman alam
penat berjalan 1 jam setengah
jumpa tarzan sama warna dengan pondok je warna dia
;p




aku menjalani hidup-hidup yang sihat dan gembira setakat ini
:))))





2 orang pengkritik:

lin said...

lega lepas baca nasihat dari kak..thx.hari2 aku buka baca...nie..spya dpt d jadikan smngat...aku untu trs hdup dan lpakan dia..

Nur Suhaila said...

yeke,alaaaa,touching je rasa, memang amek mase dik,tapi lama-lama insyaAllah dapat lupekan dia :)

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com