Pages

Tuesday, April 27, 2010

Surat kepada Soulmate



Dear Soulmate.
take times for me to wrote this for you
because you know darling, my life totally suck without you
all gone wrong
hmmm..
soulmate, it's been a year since you left me hanging here alone in this cruel world
i miss you so freaking bad :(
sebenarnya walau surat ini aku tahu tak sampai untuk engkau
tapi sekurangnya hati aku lega..sedikit mungkin


*deep sigh*

soulmate
ingat tak masa first time kita kenal dulu?
you're such a lovely girl you know?
aku tahu dari hati pertama kita kenal, kita memang ditakdirkan untuk menjadi soulmate
aku ingat lagi sewaktu aku,syard dan wan sorokkan purse engkau,makan cokelat engkau dalam beg,sorokkan lip gloss engkau
dengan comel engkau senyum sahaja
sebab tu aku tahu kita berdua can get along very well
jadi kita pindah tempat duduk berdua kan?
tampal lagu-lagu Avril dekat meja
poyo kan kita?
makan ais-krim pagi-pagi
dalam beg masing-masing penuh cokelat dan bukan buku
ingat tak kita gaduh sebab perkara paling bodoh kan?
aku diam tak bercakap dengan engkau sampai engkau menangis sebab tak boleh tak dengar aku bercakap walau sehari.silly! :)

dan masa mencemburui kita kan
tamat sekolah menengah semua bawa haluan masing-masing tapi engkau dan aku tetap hampir setiap masa text each other
kita saling melengkapi satu sama lain sebab masing-masing menyimpan rahsia sesama sendiri
kita travel sama-sama
bercuti berdua

tapi soulmate
tanggal 13 Mei 2006 buat hidup aku gelap dan berubah dari saat itu
saat aku terima mesej meminta aku menyedekahkan Al-Fatihah untuk engkau
aku rasa hati aku bagai dihempas.hempas.hempas
sakit!
aku tidak boleh terima engkau pergi jauh dari aku sedangkan kita baru sahaja mesej
engkau janji untuk mesej aku sesampainya di mersing
kenapa mesej lain yang aku dapat
aku terlalu lemah untuk terima yang engkau dah tiada
berkali-kali aku dial nombor engkau walaupun tiada bunyi
menangis aku teresak-esak di tepi katil

soulmate
kini hampir 4 tahun engkau pergi tinggalkan aku sendiri
dan setiap kali hari lahir engkau
aku pasti hilang mood
hati terasa sakit tahan air mata
setiap hari soulmate aku berdoa engkau ditempatkan di kalangan mereka yang beriman dan beramal
setiap hari aku berdoa supaya dikurniakan sahabat sebaik engkau
mencari aku di merata tempat soulmate
tapi tak juga aku temui
tapi tetap aku gagahkan jiwa dan hati
orang yang tak pernah kehilangan mungkin tak faham
tapi soulmate,
aku menyusun sepuluh jari meminta kemaafan
aku tak mampu lagi menjejakkan kaki ke kubur insan bernama Hanani Abdul Razak
aku cuma mampu membacakan Yassin dan Al-Fatihah untukmu soulmate
jiwa aku terlalu lemah untuk ke sana dan mengetahui engkau sebenarnya tiada
memori kita menyebabkan engkau sentiasa segar di ingatanku
aku sayang kau soulmate
sentiasa dalam hati
:(
:"(


Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia








Selamat Hari Lahir Soulmate
Sejahteralah engkau di sana sayang
Al-Fatihah






1 orang pengkritik:

Musezafar GB said...

Al-Fatihah.. semoga roh dia di cucuri rahmat..

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com