Pages

Monday, March 8, 2010

Malam dan hati panas




Posto posto!


weekend yang super sibuk
sabtu yang pelik
dan ahad yang girang
sabtu ke uptown danau kota sampai pukul 2.30 pagi bersama kawan-kawan (ye..i'm a very friendly person and easily get along with anyone)
kegirangan paling maksimun di ahad petang
ice skating!
3 kali jatuh bukan penghalang
walau badan dan kaki sakit
tetap degil skating lagi
seronok!
kalau yang belum cuba lagi..
wajib cuba sebab memang tak rugi
lagi pun sukan 1 Malaysia
sebab bilamana aku jatuh
huluran 2 tangan berlainan kulit buat aku tersenyum
jatuh
jatuh
ok cukup
3 kali saja ye jatuh
next time mahu pergi lagi
tak kira-lah dengan siapa-siapa
janji aku puas dapat bermain lagi


mak kata dah jatuh cuba lagi dan jangan menangis walau sakit mana pun.faham?!

pelik bin ajaib bila 2 orang bertemu dan macam stranger
sedangkan suatu dahulu berdua kemana sahaja
mungkin ini takdir
ada hikmah
dan masing-masing bahagia dengan kehidupan sendiri
sebab aku mudah rasa sesak dengan manusia
cepat lemas dan rimas
aku tak suke orang terlebih manja atau buat-buat manja
aku benci orang pemalas dan buat kerja last minute
aku benci diketepikan dan diperlakukan macam angin
aku benci dipergunakan
bila susah, sms sana sini
telefon sana sini yang agak rapat minta tolong
tapi susah
tapi bila kawan susah aku sedaya upaya tolong
tapi belakang aku?
tipu kalau kata sedikit pun tak pernah mengumpat aku
you know who you are peps..
aku benci orang yang hakimi aku semata-mata dengar cerita dari sebelah pihak dan mula menarik muka masam dengan aku
rasa letih
penat
jalan terbaik adalah mendiamkan diri dan move on with my life with or without them
dan aku bukan jenis manusia yang berdendam tak sudah
dengki dan dendam sampai hati
i'm not that type of person
sorry kalau aku dah bermaaf-maafan
dan mula mahu bercakap dengan tebalkan muka
tapi kau masih lagi dengan ego dan muka longkang
sorry to say
aku akan mendiamkan diri..
yang penting aku dah minta maaf silap aku
aku juga tak sempurna
tapi kadang-kadang perlu fikir kekurangan diri sendiri kenapa aku bertindak begitu..
jangan sebab terlalu ego sampai cakap kau betul aku seratus peratus salah
entah
tapi zaman sekolah dah berlalu
depan baik belakang tikam dalam-dalam
konco-konco
tulis shout out facebook dan konco-konco untuk sakitkan hati is so yesterday darling
i'm 24 years old
dan masih panjang perjalanan
jadi manusia yang tak kisah
selepas ini kalau aku dingin
jangan tanya kenapa
tanya diri sendiri
bila aku susah
jatuh bangun seorang diri
ada tak kau tolong aku?
rasanya cuma ada 3 orang sahaja
zulhilmi, kusam dan aziati
3 orang ini memang tak pernah tolak aku jauh-jauh
sentiasa tarik aku supaya aku tak jatuh makin dalam
sudah
jangan pergunakan kekurangan aku lagi
aku bukan yang dulu
naif tentang nilai persahabatan

2 orang pengkritik:

Haryani said...

skating bersame someday, mahu (:

Nur Suhaila said...

:)
boleh-boleh..
best gile dan wajib cube ok yani

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com