Pages

Monday, March 1, 2010

dream



I

Tadi berbual dengan kawan baik tentang kenduri kahwin yang diidamkan
ok bukan dah gatal nak kahwin sangat
cuma rasa umur sekarang 24 tahun
kalau dulu kahwin anak dah 5 orang dah sekarang
;p

kalau bercakap tentang perkahwinan impian
masing-masing berebut mahu buka cerita sendiri kan?
entah-lah
memang aku ada impian-lah nak kahwin tepi pantai-lah
dalam taman-lah
tapi kemudian aku fikir
kehidupan selepas berkahwin
lebih banyak ranjau dan perlukan kewangan yang bukan sedikit
aku tak mahu buat majlis besar-besar tapi berhutang
biar ala kadar sahaja
tapi maaf kalau ada yang tidak dijemput
sebab aku berkira-kira untuk buat kenduri biasa sahaja
tujuan diadakan kenduri untuk war-warkan kepada orang ramai bagi mengelakkan fitnah
jadi
aku pilih untuk bersederhana sahaja
saudara-mara terdekat dan teman rapat sahaja
i bukan artis nak buat besar-besar sangat
;p


II

Perasaan lain sekali bila sudah berhijab
rasa makin selesa
sepatutnya dari dahulu aku sudah menutup aurat
tapi alhamdulillah
Allah bagi aku peluang ke-2 untuk perbaiki diri sendiri
sikap dan perangai masih sama
masih talkative
cuma yang negatif sedang dibuang jauh-jauh



2 orang pengkritik:

Haryani said...

u look so cumil wearing tudung kecik~ :D

Nur Suhaila said...

:)
mekacih cik jelly..

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com