Pages

Thursday, December 3, 2009

Katak oh katak kenapa panggil hujan


Agaknyakan-lah
memang macam ni ye kerja ***ajaan?
datang kerja borak gosip mengumpat
pukul 9 kejap lagi keluar minum kopi lepak warong makan mee goreng sembang kencang
agak-agak dalam pukul 11 masuk balik
pukul 12 pergi kedai depan beli cikedis
pukul 1 balik rumah rehat
pukul 2 masuk
borak gosip lagi
sumpah!
aku bosan
nasib baik kontrak
sekarang tangan gatal-gatal hantar resume balik

mungkin ada yang cakap aku tamak
memilih kerja
but, the main point aku nak cakap sekarang
aku penat belajar 4 tahun perah otak macam nak gila
aku muda lagi umur 23 tahun
aku nak buat sesuatu yang buat aku puas..
yang mencabar
boleh tak?
kalau boleh biar aku kerja untuk long term
bukan kerja 3 bulan..
then berhenti..
kejadahnyakan-lah kan?
sekarang aku bagi komitmen 342% dalam bidang kerjaya ni
yang lain dah tak fikir la kot


planning aku sekarang ni dah aku conteng besar-besar kat black book aku

kerja
ada duit
kumpul duit lagi
duit
duit
duit
sambung master
mungkin sambil kerja
depends on situation
mungkin kerja sambil belajar
master bidang veterinar???
alasan : sebab pencinta binatang
cettt
atau master on environment or water la
jadi pensyarah
duit
duit
kumpul duit
lastly end up dengan aku nak buka butik kopitiam
alasan?
mahu duit
duit
duit
dan aku sangat amat gila-kan kopi dan pakaian dan handbag dan kasut dan aksesori
duit!





kesimpulan,
aku memang gila duit sebab duit buat aku senyum lebar


0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com