Pages

Thursday, December 24, 2009

Tetiap hari mahu sayang


You're a lonely guy with much affection


do we not have another chance?
i still think about you
but you probably don't know that
ultimately, is this it?
are we going to end like this?
is this fine with you?
i don't think i can make it
a love like yours
even if i die, i don't think that i'll have it again

what do i do?
if my heart isn't yours, then there's no one who can hold it
please, hold onto me
you know that no matter how much i try, i can't erase you
what do i do?
even now, i live each day broken by your single word
tell me
if being like this is wrong
like me, are you living each day in pain?
tell me
you & me
is it already too late?

do we have another chance?

hari ini mahu bercakap tentang perasaan
jiwang sedikit je tak banyak (haha)
4 tahun yang lepas aku tulis sesuatu seperti di atas untuk tunjukkan betapa kecewanya aku hilang seseorang
tiap-tiap hari mahu nangis
mesti nangis bila dengar lagu sentimental
mahu juga tunggu dia
walau macam-macam dah dia buat..

konon masa tu pegang falsafah "kalau orang yang kita sayang bahagia, kita pun bahagia"
cettt..podaaacitttt
there's no such thing dia bahagia kita bahagia
kemudian wujudlah term "relaku menunggu-mu walau seribu tahun lagi"
ok..salahkan *mran ajma*n sebab buat lagu macam ni
keadaan aku masa tu bolehlah dikatakan macam bella dalam new moon masa hilang edward (oh edward)
eceh..nak juga samakan dengan edward kan?

"you've disappeared like everything else, now who else
can i talk to?i'm lost..when you left you took everything with you but the absence of him is everywhere i look, it's like a huge hole has been punched through my chest.."

memang hafal kot dialog kalau dah sampai 9 kali nonton filem ni (hahaha)
tapi aku rasa sebenarnya bahagian yang hilang bersama dengan dia adalah bahagian persahabatan
sebab kami bermula sebagai kawan
kawan yang amat rapat
rindukan kawan-amat-rapat sebenarnya bukan kekasih
dan kemudian berterima kasih kepada kawan-kawan yang sentiasa ada di sekeliling terutama ex-roomate yang tahu azab sengsara keadaan aku masa tu kan? (fiza dan zue)
sampai ada sekali zue naik angin nak telefon dia sebab t
ak tahan aku menangis 1 malam
ok..masa tu tak matang lagi laaa
baru umur 19 tahun nak masuk 20 tahun

kemudian aku hilang soulmate aku, Hanani binti Abd Razak (al-fatihah)
keadaan semakin buat aku rasa tak boleh bernafas bilamana kawan sehidup semati telah pergi menghadap Ilahi
kau ada kawan yang bila 1 minggu tak jumpa sebelum tidur minggu-minggu yang seterusnya akan text kau cakap "i miss you macam nak gila ok?"
menjadikan keadaan makin sukar aku dah tak lagi berhubung dengan dia
jadi tiada tempat mengadu

dan kemudian bertemu seorang lelaki yang sangat lain dari yang lain
pernah bercakap pasal politik?hal-hal dunia?
sampai gaduh sebab 1 pihak Tun M (aku-lah tu) dan 1 pihak Anwar Ibrahim
gaduh gila-gila ok
dari situ aku lihat dia lain dari yang lain
istimewa sebab punya visi yang lain dari lelaki yang aku pernah kenal
jadi pejam celik pejam celik hampir 7 bulan kami kawan
dan selepas 7 bulan dah tak jadi kawan tapi bertukar ke teman hidup (ececece)
tapi dia tetap kawan baik susah senang aku
dan pejam celik pejam celik juga dah hampir 3 tahun kami menjadi teman hidup satu sama lain
dan memang-lah kadang-kadang gaduh macam filem tamil cuma tiada-lah sound effect hebat
nak berpisah-lah bagai

berpisah kejap-lah
menangis rasa nak pukul rasa nak gigit semua ada
tapi aku fikir
dia bukan yang terbaik untuk aku
tapi dia cuba menjadi yang terbaik untuk aku
kadang-kadang aku rasa mahu saje aku pukul laju-laju segelintir kawan yang bila baru 1 bulan tak dapat jumpa sudah mahu putus hubungan
terus cakap hilang sayang
terus cakap dia bukan yang terbaik
mana kau tahu dia bukan yang terbaik?

dia ada tulis dekat dahi?
kau dah menjadi yang terbaik untuk dia tak?
kadang-kadang perlu juga turunkan ego
macam kawan-gosip-susah-senang cakap (jat jat)
kadang-kadang dah rasa give up rasa menyampah
tapi selalu fikir dia saje yang kita ada
yang boleh tahan dengan kita
aku yang hampir nak 5 bulan tak jumpa
bersabar saje tahu?
tapi nak cakap juga "i miss you enough to die la zulhilmi!"
tapi banyak juga aku belajar

don't expect any long-term relationship to be smooth sailing
the bumps, hills and valleys, rises and falls are life's way of helping us grow
the point is to stay together and grow, not separate and sulk (yang ni memang selalu buat..sumpah tak mahu dah merajuk)
enjoy it
it will last longer if you commit to it and not run from it
jadi point dekat sini
kalau rasa hubungan tu dingin sebab dah lama tak jumpa ke apa bagai
berusaha-lah kan
don't blame your partner
kalau rasa nak marah diam kejap tarik nafas panjang-pan
jang
jangan-lah fikir asyik nak yang terbaik saje
mana tahu yang kau pernah lepaskan tu sebenarnya yang terbaik
cuma mungkin dia bukan kaya, kacak, pangkat tinggi, bergaya, pandai, kurus, tinggi
bukan yang terbaik
tapi dia dah menjadi yang terbaik untuk kita
jadi tak payah lagi wujud-wujud nak tunggu seribu tahun berjuta tahun la ape kan
dia bahagia aku bahagia
memang-lah tipu kan sebenarnya
kadang-kadang tak salah to fight for your love
tapi jangan sampai membunuh ok?



dan Muhammad Zulhilmi,
terima kasih untuk masa-masa terbaik dalam hidup saya
walau awak suka buli saya
tetapi macam awak cakap awak suka buli saya
sebab suka nak tengok saya membebel

0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com