Pages

Monday, November 30, 2009

Yang tak pernah kenal dan mengerti


Yang Pertama


Aku sedikit terkilan dengan sikap sesetengah kawan baik aku yang kata rindu
yang kata kenal aku
tapi cakap bukan-bukan pasal aku


Yang Kedua

aku dan dia
kami berbual panjang mengenai kehidupan
antara ayat yang aku ucapkan yang aku rasa memang aku merapu adalah

"Perempuan ni ibarat lalang..masa muda kecik lagi..tak nampak cantek bahaya..tapi bila da matang dah besar..datangkan bahaya pada diri sendiri dan lalang lain"

"Lalang?"

"Yela..lalang..cuba you pegang lalang tak sengaja kasar-kasar..berdarah kan??tapi cuba you pegang perlahan-lahan cermat..takde luka kan?sama-lah perempuan ni..kalau kasar-kasar tak jaga betul-betul terluka-lah dia..tapi kalau jaga betul-betul..protect dia..memang akan terluka tapi tak dalam"



kami suka berbual hidup dan mati
terima kasih sudi mendengar bila aku sunyi dan sepi

0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com