Pages

Monday, November 23, 2009

oh happy!



Esok ada temuduga kerja untuk jawatan
Jurutera Awam
tempat di Happy Garden
mana tempat?
maaf, aku buta jalan di Kuala Lumpur
dan tak malu untuk mengakui
tapi aku bangga mengaku aku berasal dari Muar, eyh salah, MUO
harap-harap semuanya akan berjalan dengan lancar esok
sebab aku penat mahu hantar "resume" dan dipanggil untuk ditemuduga tapi cuma untuk mendengar ayat-ayat seperti

"owh..lelaki lebih sesuai kerja jurutera"
"kenapa ambil kejuruteraan awam, nanti duduk dapur juga"
"kenapa tak jadi cikgu?"
"susah perempuan kerja jurutera"



bangsat!
dah tu kenapa kan panggil aku temuduga
sayang mentaliti melayu sebegini
aku benci
tipu kalau kata diskriminasi terhadap wanita tak wujud lagi
melambak-lambak macam cd tiruan kat pasar lambak ok??


2 orang pengkritik:

akubersamaCahya said...

hope berjaya dlm interview..
sape yg merendah2 perempuan as jurutera mmg la xxxxxx...
my akak pun bakal jurutera(awam of coz..) dh selalu die mngadu perkara sama...
sabar ye..
chaiyok2!!

Nur Suhaila said...

mmg kne sabar
orng pndng rendah
orng amek ksmptn laaagggiiii rmai
gud luck 4 ur sis gak!!
:)

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com