Pages

Tuesday, November 3, 2009

Jerangkung dalam almari

Lokasi : rumah sewa Kuala Rompin
Masa : 9 malam - 3 pagi

aku tak pernah terfikir akan berhadapan dengan situasi di mana aku menjadi seolah-olah ustazah bagi memulihkan semangat 2 orang room-mate yang diserang histeria
seorang aku minta kekaseh hatinya melaungkan azan sekuat-kuatnya ke telinganya dan pantas sahaja aku membaca ayat Kursi dan menyapu ke seluruh mukanya..
tapi makin dibesarkan matanya dan dijegilkan ke arah Hana (room-mate depan bilik yang berbangsa asli)
Nur..room-mate yang selalu tidur di sebelah aku terkejut lantas menangis dan berlari masuk ke dalam bilik dan menangis dan menangis dalam tempoh setengah jam..
aku terus salin pakaian yang leboh sopan dan mula membaca ayat Kursi untuk disapukan ke mukanya..
tapi..aku ditepis dengan kasar..
tangan dan badan Nur mula keras dan kaku..
Hana..Yana dan Fara sedaya upaya baringkan Nur dan cuba untuk membuka genggaman tangannya..
perasaan takut masih disimpan dalam hati..
bulu tengkuk meremang..
bulu roma meremang..
lantas aku telefon consultant engineer aku (azman) untuk tolong kami..
Alhamdulillah..dia datang bersama ustaz dan orang kampung yang prihatin..
di situ pertama kali aku saksikan Nur bertukar menjadi sesuatu..
menjerit-jerit dan masih menangis..
hati berdebar-debar..
"sesuatu" itu adalah mainan orang akibat dari Ema yang aku suruh kekasehnya azan di telinga..
ibu kekasehnya ada "sesuatu" yang sentiasa mengekori anaknya..
kisah diceritakan ustaz..
hati makin berdebar-debar..
ustaz berpeluh-peluh melawan "sesuatu" yang dinamakan *antu ra*a..
jadi sudah mengetahui dan sangat takut tapi dikuatkan semangat
sampai 3 pagi..
Alhamdulillah..Nur dapat dipulihkan..
diberikan kami pendinding diri..
tapi ustaz pandang aku sambil kata "awak ada mimpi pelik tak 2-3 malam ni?"
"ada..ular hitam nak patuk saya..tapi ada orang tolak"
"hmmm..awak sebenarnya yang dihantar orang tu..tapi Alhamdulillah..Allah lindung awak"
"saya?kenapa??"
"awak ada sakitkan hati siapa-siapa ke?ada orang nak dekat awak..dia buat jahat dekat awak..tapi awak kuat..Alhamdulillah..tapi pekan kecil ni..banyak yang jahat..berhati-hati apa yang awak buat..makan.."
aku terfikir tak salah mimpi-mimpi mama risaukan aku..hmmmm
"esok awak datang rumah saya..bawa air 4 botol"
"InsyaAllah ustaz"
dan..
aku tak tidur sehingga 7 pagi memikirkan siapa yang sanggup buat benda yang tak elok ini untuk aku?
hmmm..

Ya Allah Ya Rabbi..Engkau berikanlah perlindungan kepada hamba-Mu dari segala kejahatan yang datangnya dari manusia yang mensyirikkan Engkau Ya Allah..Engkau lindungilah aku..Amin..

6 orang pengkritik:

Solaris said...

Ya Allah..suee..aku yang baca pun da meremang..tmbh2 la ko..speechless, n i cant imagine mcm mn ko face situation tu, ketakutan yg ko rasa tu..banyakkan berdoa, insyaAllah aku kat sini pun akan doakan yang baik2 je kat ko..mintak dijauhkan segala yang jahat jd kat ko..be strong ok.

Anonymous said...

yani..seyes aku mmg takot gile..2 orng skali..rompin stat kul 9 mmg sunyi da..tp nk xnak kena kuat..kalo sume takot..mmg smlm aku rse lg teruk..hmmmm..mmg sume suro aku hati2 kat cni..bnyk sngt yg xelok dr elok..hmmmm

rye membebel... said...

err.. ni kesah benar ke?? scary la gk dgr... byk2 kn bace Al-Quran dlm umah.. insy'Allah..

aienurz shuhaimi said...

scary..huuu~..tp benda tu senanye suka kt owg2 yg lemah semangat..

kuatkan semangat

bykkn bc quran

wahh~
komen yg sangat matang dr cik ainur roshita ye
haha

Musezafar GB said...

alhamdulillah, janji ko selamat.. AMIN..

ummiiqbal said...

kecik.. hati2 tempat orang...

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com