Pages

Friday, April 10, 2009

hello, goodbye

entah terasa terbit suatu perasan pilu jauh dalam lubuk hati aku..
mungkin sekarang masa-masa bagi aku lalui sisa baki hidup di UTHM bersama-sama teman dan si dia..
aku fikir ini-lah masa yang sesuai untuk kutip segala kenangan terindah di sini..
dan sebenarnya aku baru tersedar dari lamunan yang panjang..
kami tak lama di bumi UTHM ni lagi..
cuma ada beberapa minggu saja..
bagi teman yang rapat..
mungkin masing-masing sibuk merakamkan sisa-sisa kenangan yang tinggal..
dalam kesibukan yang melanda diri..
masih ada ruang untuk menghabiskan masa bersama teman dan si dia..
entah-lah..
aku rasa baru saja aku kenal teman-teman di sini..
baru saja aku kenal si dia..
kamu tahu apa rasa punya ramai teman walau kamu tak saling memahami tapi kamu bersatu bila saat-saat susah?
aku suka perasaan itu..
tapi bila kamu tempuhi alam yang satu lagi..
alam pekerjaaan
kamu fikir kamu boleh rasa keadaan yang sebegitu?
4 tahun di sini..
beribu..berjuta sebenarnya kenangan pahit manis aku kutip..
kadang-kadang perit..
kadang-kadang manis..
dan terkadang-kala aku menangis tak sanggup nak tempuh yang perit..
tapi dek teman yang sentiasa prihatin..
aku kuat demi mereka..
walaupun aku rasa kawan yang datang ada yang pergi..
tapi aku tetap jalani hidup di sini dengan senyuman..
cuma masa amat mencemburui kami..
terasa kejap sahaja kami di sini..
aku belum puas lagi mengenali teman-teman di sini..
aku belum puas lagi jelajahi seluruh pelosok kampung Parit Raja ni..
belum puas lagi..
entah bila kami ada kesempatan untuk bertemu lagi..
hmmmmm..


first time outing selepas kami berempat kenal..gonna miss this moment



first time kenal dan kami tahu kami becok



paling best dan akan terus ingat :")



first time kena kurung



first time rasa busuk sama-sama di landfill



first time mandi pantai ramai-ramai..berjemur ramai-ramai



dan ini adalah first time kenal si dia dan bergambar bersama :)


tapi,
setiap permulaan mesti ada pengakhiran..
tapi aku harap kisah kita semua..
persahabatan kita yang cuma sekejap ini
akan berkekalan selamanya..
:")


last time panjat kelas sama-sama



last time kami makan free sama-sama



last time nyanyi sama-sama



dan untuk terkahir kalinya kita bergambar beramai-ramai dengan gembira


4 orang pengkritik:

Haryani said...

sedey~ ):

skyahaya said...

tacing~

Nur Suhaila said...

mase aku tulis nih..
hati aku sebak gile :(

ju'aa said...

sob..sob..~~ =(
tersentuh hati ini..

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com