Pages

Tuesday, March 3, 2009

Yang mana satu idaman kalbu?

Alhamdulillah..
i just got a place for my internship..
Kualiti Alam and Sime Darby..

choose suhaila..
arghhhh..
i can't make any decision right now..
i love to work at both company..
tapi 1 sahaja kan kena pilih..
kedua-dua tempat memerlukan aku untuk merantau ke Negeri Sembilan..
untuk Sime Darby, aku dihantar ke bahagian Plantation di Nilai..
ramai yang mempertikaikan kenapa mesti aku ambil tempat yang jauh dari rumah..
ok..look guys..
to be honest, i really don' care about where am i gonna stay or which whom?
aku cabar kemampuan diri aku untuk melihat sejauh mana aku boleh berdikari..
and i got my own plan..
bagi aku, kalau aku praktikal di rumah
aku semacam tidak puas..
mama dengan ayah pun tiada masalah kalau aku mahu praktikal jauh dari rumah
mereka pun tahu aku suka merantau dan cari pengalaman baru..
kawan-kawan?
bukan masalah besar bagi aku..
kawan boleh dicari-kan?
nampaknya aku kena berfikir masak-masak untuk buat pilihan yang tepat..
kedua-dua syarikat juga ada sediakan elaun yang agak lumayan ;)
tapi..
yang penting..pengalaman yang bakal aku kutip di sana..
yang mana satu?
tolong beri pendapat masing-masing ye..
ececece..


haa..
tadi semasa gatal-gatal untuk timbang berat di Dewan..
"31kg..eyhh..30.7kg berat awak"
gulp
"berapa encik?"
"31 kg,betul, tanya kawan awak"
aku?
"ish,kenapa turun ni?"
pelik lah..
bulan lepas 38 kg..
bulan ni 31 kg
ishh..
betul ke?
kalau betul aku kena naikkan berat..
paling minimum pun 38 kg..
kalau tak, aku rasa kedua-dua syarikat tak mahu ambil aku kerja terus dengan mereka..
eyh..

*pening*

0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com