Pages

Wednesday, January 14, 2009

..semester akhir ni buat aku banyak keluarkan air mata kesedihan dari kegembiraan..

kadang-kadang kita rasa perubahan itu perlu dalam kehidupan..
kita mahu berubah..
kita tahu kita mahu jadi yang terbaik..
tapi macam mana kalau kita tak bersedia??
mental emosi kita tak cukup kuat untuk terima perubahan..?
masih lagi goyah..
masih lagi alpa..
yang seorang mahu..
yang seorang tidak..
cukup ke macam tu?
darah muda yang mengalir masih lagi inginkan kepuasan..
masih lagi dahagakan keseronokan..



bagi pendapat aku..
kalau aku betul-betul mahu berubah..
aku berubah ikhlas kerana Allah Taala..
bukan kerana disuruh oleh keluarga..kawan-kawan atau kekasih..
ibaratnya aku berubah untuk memakai tudung..
bagi aku..
kalau aku mahu ke arah begitu..
aku mahu semuanya cukup sifat..
aku tak mahu keluar berdua-duaan dengan kekasih aku..
aku takut syaitan menggoda aku..
aku tak mahu aku bertudung..tapi aku masih pegang-pegang tangan kekasih aku..
aku tak mahu aku bertudung tapi masih lagi keluar dengan kekasih malam-malam..
aku tak mahu aku bertudung tapi aku masih lagi menghantar gambar aku tidak bertudung semasa di rumah kepada kekasih aku..
aku tak mahu mengumpat mengata orang..
untuk apa bertudung kalau aurat yang lain aku tidak jaga??



jadi aku memilih perubahan itu biarlah datang dari hati..
biarlah aku ikhlas..
dan..
sejujurnya aku tak dapat terima perubahan drastik..
terus menerus sahaja..
hati aku menangis malam ni..
tak perlulah aku nyatakan di sini..
aku hormat keputusan dia..
bagi aku masa..
aku masih aku..
aku belum puas..
biar aku sendiri buat seketika..



sepatutnya semester akhir banyak dikumpulkan kenangan yang manis..
tapi..
hmmmm..
keseronokan dah hilang..

0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com