Pages

Tuesday, January 20, 2009

..bulat + bubu + bebot + kuntum = kami tak besar..kami comel je..



Binatang itu terapi pemulihan mental emosi




semalam selepas kami menonton tayangan filem Maut (aku malas mahu mengulas filem ini..dah banyak sangat ulasan kan?)
kami ke pet corner di Summit..
tujuan asal hendak cari adik Bulat..(atau pasangannya)
tapi aku terus tertarik hati dengan kecomelan 2 ekor hamster Roboloski..
comel comel comel comel comel..
terus jatuh cinta..
aku pun sebenarnya dah berkira-kira sama ada mahu beli adik Bulat atau hamster..
aku fikir..beli hamster pun takpe juga..
Bulat masih ada adik..
tapi lain mak dan juga bapa..
keturunan saudara jauhlah kan..
anggola dan roboloski..
lebih kurang kan..
jadi tanpa berfikir panjang aku pun dengan senang hati terus beli Bubu dan Bebot..
jantan dan betina (dia kata tak baik pisahkan binatang..kalau aku..suka ke dipisahkan dengan dia??)
jadi..sekarang ni aku ada 4 ekor anak kesayangan..
bulat + bubu + bebot + kuntum..


ok..kuntum tu sebenarnya ikan laga aku..
selayaknya kuntum ni along..
angah = bulat (4 bulan)
uda = bebot (2 bulan)
andak = bubu..(bubu umur sebulan saja)





_Bulat_


bulat sekarang makin besar..makin gendut sebenarnya..
kepala kecil perut besar..
berat sangat lepas tu..
mana tak nya..mama dengan ayah manjakan sangat..
bulat tak makan dedak murah..
belikan bulat macam-macam sayuran..
ayah makan ais-krim bulat makan juga..
ayah makan roti bulat makan juga
ayah makan strepsils bulat makan juga..
bulat melompat nak keluar..
mama timang-timang bulat..(adik kembar aku cemburu pukul mak aku..pening aku)
bulat umur pun dah meningkat..
aku balik muar ni mahu cari pasangan bulat..(mama mesti marah sebab aku tinggalkan kat rumah saja ;p)






_Bubu + Bebot_


buah hati baru aku (tapi bulat tetap di hati!)
kuat tidur..
hyperactive..
memang tak reti duduk diam..
eeeee..comel sangat bila nak tidur..
Bubu yang kecil saja (betina)
tapi dia aktif sangat..
bila Bebot (jantan) yang besar tu tidur..dia menyelinap bawah Bebot..
tolak Bebot jatuh dari roda mereka..
kesian Bebot jatuh tergolek..
tapi yang kelakar Bebot naik atas roda balik sambung tidur..
comelnye (macam sekarang sedang berlakulah ni)
suka bergaduh berebutkan roda..
Bubu pusing kanan Bebot pusing kiri..
heeee..(sekarang Bubu lak jatuh tergolek..padan muka)
bahagia ada mereka :)






_Kuntum_


ini kuntum..
ikan laga yang aku sering abaikan..
kejam aku ni..
mentang-mentang Kuntum ni tak boleh pegang-pegang..
aku abaikan dia..
maafkan mak ye Kuntum..;p
dulu Kuntum ada jiran yang nama mereka Butang + Rosyam..(ikan orang aku yang namakan)
tapi dah mati sebab mereka kelaparan tak cukup kasih sayang..
nasib baik Kuntum hidup..
warna kuntum ni biru + hitam..
garang kuntum ni..
kalau kami bosan..
sewaktu ada Butang + Rosyam..kami lagakan mereka..
mestilah Kuntum yang menang..
tengoklah siapa mak dia..
heeeee..



* aku bahagia bersama si kecil ini..bila sedih..pengubat duka lara aku..si kecil bertiga ni..siapa-siapa yang ada bela binatang mesti faham perasaan aku :)

0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com