Pages

Friday, August 24, 2012

.Selamat Hari Tua.


Amaran : Entri di bawah mengandungi ayat-ayat manis melampau yang boleh mengakibatkan kerosakan gigi kekal akibat terlalu manis, ok mengarut




Assalamualaikum Khairul Izzuan, sahabat, cinta, teman suka duka, teman ketawa menangis, insyaAllah bakal imamku (semoga dipermudahkan)
Saya tak pernah rasanya menulis sesuatu untuk awak di sini, tapi kali ini sempena hari lahir awak yang ke-26 yang jatuh pada hari esok, saya terasa mahu menulis tentang awak, siapa awak di mata Suhaila
7 tahun saya mengenali awak sebagai seorang rakan, dan baru 1 tahun ini saya diberi peluang untuk lebih mengenali awak sebagai seorang sahabat yang teramat rapat dengan saya
Untuk segala kebaikan yang ada dalam diri awak yang baru saya tahu, saya rasa bersyukur dan menganggapnya sebagai 1 bonus kepada saya
Untuk sedikit kekurangan dalam diri awak, saya anggapnya sebagai 1 cabaran kepada diri saya untuk terus mengenali awak dengan lebih mendalam
Setiap hari di dalam kehidupan saya dan awak, merupakan 1 hari lain bagi kita, belajar perkara baru tentang satu sama lain
Saya anggap perkara baru yang saya belajar tentang awak itu merupakan satu pengalaman yang menarik dan menyeronokkan
Yela, saya menganggap hubungan istimewa antara lelaki dan perempuan itu adalah ibarat seorang bayi yang baru lahir yang dalam proses mengenali hidup di atas muka bumi ini
Hubungan kita ini ibarat budak kecil yang baru belajar nak berguling lagi, masih fresh katanya
Banyak lagi saya nak tahu tentang diri awak, saya tak pernah jemu mahu mengkaji tentang awak (ingat awak ni arnab ke nak kaji-kaji kan..haha)
Untuk masa-masa sedih saya, awak selalu ada untuk saya tak kiralah awak masa tu awak tengah stress ke, sibuk dengan kerja ke, awak selalu ada untuk saya
Saya memang seorang perempuan yang sungguh kompleks dan aneh, mungkin paling pelik pernah awak jumpa
Saya bercakap dan menyanyi dengan pokok untuk pastikan pokok terus tumbuh segar
Saya obses dengan binatang sampaikan saya punyai cita-cita untuk bekerja di Taman Negara Afrika
Saya menangis untuk benda yang tak logik, contohnya pemadam 50 sen saya hilang di pejabat
Saya kuat membebel dan saya tahu awak menikmati bebelan saya kan?
Saya selalu buat awak risaukan saya duduk di Kay-Ell ni seorang diri(muntah hijau eja KL macam tu)
Janganlah risau, walaupun saya pelik, tapi saya mampu menjaga diri saya dengan baik
Tapi macam mana pelik dan menjengkelkan saya ni, awak tetap ada untuk saya
Awak tak pernah pentingkan diri sendiri dan biarkan saya seorang diri
Terima kasih untuk yang itu, saya sangat menghargai setiap apa yang awak buat untuk saya
Sepanjang mengenali awak, pelbagai halangan dan rintangan yang datang untuk menguji kesabaran saya dan awak
Tak perlu saya nyatakan halangan apa kan, cukuplah cuma kita berdua saja yang tahu
Saya anggap perkara-perkara macam tu menguatkan lagi perasaan saya untuk awak, bukan menjauhkan saya dari awak, dan bukan merosakkan hubungan kita
Memang kita bergaduh, kita sakit hati, kita kecewa, tapi semua itu adalah normal untuk semua pasangan
Awak selalu pesan, kalau kita nak buat sesuatu dekat orang lain, letakkan diri kita dahulu di tempat orang tu, fikirkan dahulu apa yang dia rasa, sebab tu kalau saya rasa sakit macam mana pun dengan kerenah sesetengah manusia ni, saya tetap bersabar, saya tetap cuba kekal positif, sebab saya ingat pesan awak tu
Awak selalu membawa aura positif dalam diri saya yang kebanyakannya negatif
Alhamdulillah, sedikit sebanyak, saya berjaya kekal tenang dalam setiap masalah yang dihadapi
Dalam hubungan awak dan saya, tiada istilah obses dengan satu sama lain
Selagi saya belum bergelar isteri awak yang sah, biarlah perasaan saya ini tidak berlebihan, atau awak cakap biarlah berpada-pada
Saya simpan yang berlebihan itu untuk awak apabila bergelar seorang suami
Untuk satu hari yang sungguh bahagia sedikit masa dahulu, awak bertanyakan sudi atau tidak saya menjadi isteri awak, hari itu merupakan hari yang sangat bahagia untuk saya
Untuk pertanyaan yang itu, jawapannya ya saya sudi :)
Hanya Allah sahaja yang mengetahui betapa indahnya perasaan saya ketika ditanyakan sebegitu
Dan saya pegang kata-kata dan janji awak, sebab tu saya sanggup bersabar menunggu awak
Perasaan kasih, sayang dan cinta untuk awak bukan disebabkan nafsu semata-mata, kasih, sayang dan cinta ini kerana Allah
Jadi kekasih dan sahabat sejati, Selamat Hari Lahir yang ke-26
Walaupun saya tak dapat berada di samping awak, walau kita terpisah jarak sejauh ini, doa saya sentiasa mengiringi awak, setiap hari terutama pada hari yang istimewa ini
Saya doakan awak menjadi seorang muslim yang soleh
Saya doakan awak menjadi imam saya yang mampu membimbing saya kelak (insyaAllah)
Saya mahu menjadi bidadari awak, menunggu awak di syurga kelak
Saya doakan awak berjaya dalam setiap pekerjaan yang awak lakukan
I wish that this life becomes all that you want it to
Your dreams stay big and your worries stay small so that you never need to carry more than you can hold
I want to be the part of this happy occasion, and wish that May Allah always shed His blessings rain on you
I Love You and always do :)


0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com