Pages

Tuesday, June 1, 2010

Youth10 Part II



i my handbags
i my bags
i my shoes

semasa umur aku 13 tahun
cita-cita aku selain dari jurutera adalah model (ok..gelaklah)
sebab aku antara yang tinggi semasa di sekolah dahulu
tapi........
ok fakta :
ketinggian sekarang adalah 150cm
memang jauh panggang dari api kalau berangan nak jadi model
ok..
fakta
ada 2 agensi model bagi name card minta aku datang audition untuk model katalog
masa mula-mula dapat card
aku gelak-gelak siap tanya 'you ni bukan dari agensi model kan?you ni sindiket jual perempuan ni'
patutlah muka lelaki ala-ala mat saleh tu berubah
rupanya model katalog jela
ingatkan catwalk
ok memang dasar perempuan perasaan kau ni suhaila!!
tapi entah tak terfikir lagi
kalau rasa perlukan duit tambahan, aku akan cuba (kot?)
walaupun si dia kata aku layak menjadi model untuk iklan..
iklan apa uolss?
iklan susu tinggi!
ya Allah sumpah geram je aku dengar
grrrr

sebab itulah aku suka fesyen
aku tebus kekecewaan tak layak jadi model sebab pendek dengan pakai cantik-cantik
aku rasa tak salah kalau nak nampak cantik selalu
malam semalam puas aku fikir kenapa orang selalu panggil aku adik dan tak percaya umur aku 24 tahun walau aku cuba berpakaian seperti perempuan berumur 24 tahun
nah i know!
i should.ok must.MUST wear high heels instead of ballerina shoes yang aku kira-kira ada 7 pasang dalam but kereta
jadi aku tak tahu bersederhana dalam berpakaian
aku suka mix and match
aku suka berwarna
kalau dahulu aku akan fikir apa orang fikir kalau aku pakai macam ni
tapi sekarang tak nak fikir sebab terbatas dan tak bebas untuk buat eksperimen
so, jangan takut ambil risiko ok?


0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com