Pages

Friday, February 19, 2010

tak marah cuma geram


Cuma peringatan untuk diri sendiri
kalau Si Dia ada kawan perempuan yang rapat dengan dia

patut jangan halang
sebab kawan perempuan mungkin dah lama berkawan dengan dia
jadi tak salah nak get along dengan kawan baik dia

tak kena bayar pun


memang rasa terkilan-lah kan

ni nak cakap
kalau rasa aku ni baik dengan teman lelaki orang lain atau tunang
tak payah nak rasa insecure sampai nak perli-perli

lebih-lebih lagi kalau persahabatan dah terjalin 15 tahun
kalau nak hadap sangat kan..

dalam jangka masa 15 tahun aku dah boleh flirt couple dengan tunang or teman lelaki kau aka kawan baik aku
tapi pernah tak dengar
kalau dah ditakdirkan jadi kawan baik sampai mati pun hubungan tak akan ubah
kalau nak fikir aku baik dengan tunang atau teman lelaki orang lain sebab status dia sebagai marine engineer ke, doktor ke, peguam ke

aku betul-betul tak heran

cinta hati aku bidang profesional juga

engineer juga

aku sendiri engineer juga

jadi tak payah nak keluar ayat yang buat aku rasa terkilan

bukan tak pernah kot lepak sama-sama

bukan aku buat muka pun kalau kawan baik lelaki bawa kau lepak sekali dengan kami
tak pernah
sebab aku hormat friendship kami
dan aku hormat kau sebagai kawan aku juga

bukan stranger

aku tak minta lebih
cuma hormat aku sebagai kakak mungkin yang lebih tua dari kau banyak angka
dan mungkin kawan baik tunang atau teman lelaki




*nukilan ini ditulis dengan penuh rasa terkilan

0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com