Pages

Tuesday, February 23, 2010

Kau ingat kau cantik


Ya,
aku memang tak sempurna
aku memang tak cantik
aku memang tak comel
teman hidup biasa sahaja
teman hidup tak hensem orang lain
tapi tolong-lah
tak payah nak keluar ayat perli cakap teman hidup aku tak pandai bergaya
tak sehensem lelaki lain
tak payah

ikutkan hati
cukup-lah ayat
'Kau ingat kau cantik?'
aku rasa dah cukup untuk kau teliti belek diri sendiri
aku ni tak jahat
tak kejam
tak busuk hati
tak bergaya boleh diubah
gemuk boleh kurus
tapi mulut longkang
memang tak boleh-lah kan nak ubah
kau buat plastic surgeric pun aku rasa tetap busuk bau bangkai kan

ringan sahaja mulut cakap
at least aku ada seseorang yang boleh share everything dengan aku
bukan macam kau
loser
aku tengok juga bekas teman lelaki dia
maaf-lah
buruk gila ok
tak bergaya
jadi tak payah-lah tiba-tiba keluar ayat nak libatkan teman hidup aku
aku tak pernah pula mulakan ayat-ayat sakit hati

cermin muka sikit sebelum nak kata orang
sebelum nak keji
tengok dari hujung kaki sehingga ke hujung rambut
kalau rasa sempurna
tak hitam gemuk buruk
nak kata apa pun aku tak kisah

kalau sikit je kata tak apa
ni boleh dikatakan sepanjang kena-lah ada je nak cakap keburukan
kalau sakitkan hati orang aku sayang
sama sakitkan hati aku
bukan teman hidup sahaja
tapi kawan-kawan rapat juga
sebab aku jenis menghargai persahabatan



0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com