Pages

Sunday, February 7, 2010

Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia..aku pilih derita



Jika kau dapat memahami hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu
Baru kau ingat derita diriku
Segala yang berlaku bukan kemahuanku
Apa gunanya bahgia
Jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu
Aku pilih derita merinduimu





sejak akhir-akhir ini
mental emosi kurang sihat
jadikan aku manusia pendiam
semangat berkata-kata hilang
kawan-kawan buat lawak
ketawa bersungguh-sungguh
hati siapa tahu?
hati sihat?
jawapannya tidak
penat
letih
tapi ada sedikit daya untuk ku teruskan lagi
tapi terkadang-kala aku tewas juga mengikut sangat perasaan marah dan kesal
sejujurnya aku muak
aku bosan dengan permainan cinta ini
kenapa diciptakan manusia berpasangan kalau terpaksa menderita berjauhan
kalau sehari seminggu tidak jumpa
boleh dimaafkan
tapi kalau 7,8,9 bulan
bagaimana?
setiap malam menangis
kadang-kadang rasa tak mahu lagi derita macam ni
tapi hati cakap "sayang,jangan tinggalkan"
ye..
gagahkan juga berjalan dengan dia
sampai 1 masa yang tinggal cuma perasaan benci
tapi semaikan juga benih cinta
siramkan juga dengan kasih sayang
tapi layu juga
perlukan matahari
tapi jauh menyorok di Ipoh
sibuk sinari kehidupan makhluk lain yang pentingkan diri sendiri
tak terfikir yang satu ni hampir mati kelayuan
hmmmmm
aku cuma mampu berdoa dikuatkan hati
untuk mencintai cuma yang satu
setiap hari berdoa
supaya didekatkan hatiku dengan hatinya
cuma
aku minta fahami hati aku
again again and again
ramai menjadi batu api
suruh mencari di tempat yang senang ku lihat
senang ku belai
tapi tak sanggup
sayang masih kuat
dinding kasih sayang masih teguh
janganlah kau rapuhkan sayang
takut aku tak mampu lagi untuk teruskan
mengeluh panjang aku kali ini
:(

7 orang pengkritik:

P . J . A . A . M . I . R said...

nak buat duit dengan nuffnang tak? jom kesini.. www.pjaborink.blogspot.com dan klik pada klik pada nuffnang.. tq :)

rye membebel... said...

dak P.J.A..A.M.I.R ni mmg nak kene la.. nak meniage pegi la tmpat laen!! kt blog aku pun die enteprem..
saba yer kecik.. as long as die x curang sudah.. tu jer main point nyer..ha'ah aku prasan ko mmg dh x brape ceria skrg nie..

Nur Suhaila said...

dah la entri ni b'kenaan jiwa
sempat lagi niaga lak
tu la rai
sabar je banyak2
betol juga 2
kalo curang tu lainlah ceritanya kan
eyhh
ko perasan eyh
aku rase ptutlah aku tak abeskan claypot rice aritu
heee

nisa' audadi said...

yg pasti adik kene kuatkan cinta hati pada dia... ok... lupekan kata busuk org tu.. kalau ditakdirkan bersama dia, adik tetap akan ditemukan jua akhirnya... ok dear..

Nur Suhaila said...

emmm..baik kakak cantik
sedih gak jauh2
tapi kena kuat la
cayok cayok
(sambil membayangkan gembo keje kapal)

elly said...

org ipoh tlg jge dier...
riso benor dier yerk...heheheehhe!!!

Nur Suhaila said...

kak elly
sedih la
bust je adik akak 2 ye
:(

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com