Pages

Monday, December 20, 2010

Diluah mati emak, ditelan mati bapa


Lets talk about something serious
lets talk about our dream job

since i was a child, it's always be my dream to work with nature/animal and protect our natural heritage for our future
i've been trying like crazy to find an opportunity to work with WWF (World Wild Fund of Nature) or MNS (Malaysian Nature Society)
and now, i got an offer to work with MNS as Education officer
Alhamdulillah :)
tapi, terlalu banyak perkara yang aku perlu pertimbangkan
ikutkan hati, aku mahu terus menerima tawaran tersebut
tapi, apabila utarakan perkara ini kepada mama, mama terasa berat hati mahu aku menerima tawaran bekerja dengan MNS
ibu siapa yang tak berat hati apabila anak sulung yang sepatutnya bekerja sebagai jurutera beralih bidang yang asing baginya
especially when these job need me to travel everywhere all the time
tapi, aku minta untuk menunaikan solat istikarah terlebih dahulu sebelum buat sebarang keputusan
usai solat istikarah hingga dinihari, aku masih lagi belum menerima sebarang petunjuk
atau pun, aku sendiri tak nampak/perasan petunjuk yang diberikan
tapi apa yang aku perasan, hati aku berbolak-balik dan tidak keruan
aku terfikir betapa bangganya mama apabila anaknya bekerja sebagai jurutera
sentiasa tersenyum apabila kawan-kawannya bertanya perihal aku
sanggup ke aku kecewakan harapan mama?
berat sungguh hati aku mahu menerima pekerjaan ini walaupon hati aku benar-benar mahu bekerja di sana
apa pendapat para pembaca?
apa yang patut aku buat?


0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com