Pages

Saturday, September 5, 2009

saya cuba dan terus cuba


hari ini genap 2 hari aku di sini..di kuala rompin.........bersendirian..
rata-rata aku pergi..
kedai
bazar
market
tapak projek..


soalan yang sama..

"duduk sorang je ke?"
"ya makcik/pakcik/akak"
"kesian awak sorang-sorang je berbuka puasa kan..mesti awak sedih jauh dari keluarga..aku memang kuat"

anguk

tapi dalam hati..Allah sahaja yang tahu
setiap malam sebelum tidur aku menangis..
berdoa agar Allah berikan aku kekuatan untuk hidup selama 41 hari kemudiannya dengan penuh keberkatan..
untuk apa aku di kuala rompin?

kerja..

bukan untuk diri sendiri sahaja
tapi untuk keluarga
untuk minat yang dah lama terpendam dalam diri ni..
aku cuba untuk enjoy di sini..
ya..aku enjoy..
di sini punya penduduk yang ramah tamah yang buat aku semakin tenang walau berseorangan..
insyaAllah aku akan hadapi semua ini dengan lebih bersemangat


dugaan sebelum pergi ke sini memang kuat
macam-macam cerita aku dengar..
dari aku bersemangat jadi kurang sedikit
tapi semangat dah datang balik..yay!


owh..dan bagi kawan-kawan yang tidak dapat hubungi saya di talian maxis..maaf ya..
coverage maxis bila masa nak raya memang macam ni (bak kata akak kedai telefon)
jadi..ini nombor celcom saya..0137598546..
selepas raya mungkin akan kembali ke nombor biasa
tapi..nombor maxis tu tetap nombor utama..
buat masa di rompin sahaja susah nak guna..



dan aku lakukan dengan penuh bergaya ;)






Ya Allah..Engkau berikan-lah aku kekuatan untuk menempuhi segala kesulitan dan dugaan yang Engkau turunkan..Ya Allah..lindungi-lah aku dari sebarang kesulitan dan musibah..pelihara-lah keselamatan diriku..hanya kepada-Mu aku mohon..Amin






p/s : teramat rindukan keluarga di muar..dan zulhilmi :((

2 orang pengkritik:

Anonymous said...

chill lah k.. jauh perjalanan, luas pengetahuan. :)

Nur Suhaila said...

thanx encek ejat..
sedang cube untuk gumbira..
actually..cam kat p.raje senanye..hee

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com