Pages

Saturday, May 9, 2009

Ada yang hilang ketika kau pergi

Alhamdulillah akhirnya aku selamat sampai di kampung halaman..
tapi entah mengapa..
hati aku perasaan aku hiba..
pertama kali aku meratapi kehilangan kawan-kawanku :(
4 tahun bersama banyak suka duka yang kami tempuhi bersama..
aku tak dapat menahan air mataku bilamana aku menjadi orang terakhir yang keluar meninggalkan rumah sewa kami..
air mata bercucuran..
aku balik lambat 1 hari dari kawan-kawan yang lain..
sedih duduk berseorangan..
terngiang-ngiang jerit tawa kawan-kawan semua (rai,coca,mazel dan oreo)
duduk termanggu aku di tepi pintu lantas menangis teresak-esak..
paling aku sedih..
bila aku pergi dapur..
terdengar suara kawan-kawan semua..
"siapa buang sampah hari ni?"
"kenapa tak basuh pinggan?"
aku tak mampu tahan air mata dari terus membasahi pipi..

raihana, ainur, laily, fiza, kak nisa..
4 tahun kita kenal..
terlalu banyak memori antara kita..
aku minta maaf andai ada salah perbuatan percakapan aku..

aziati (jat jat)
terima kasih sebab kau sudi kongsi suka duka dengan aku..
terima kasih sebab kau banyak tolong aku..
aku tak dapat tahan air mata bila jumpa kau untuk terakhir kali..

mazel,coca, orea..
walau sekejap saja kita rapat..
tapi tetap beri kesan mendalam terhadap perasaan aku

kepada kawan-kawan semua yang pernah aku kenali..
terima kasih ke atas segala memori manis di bumi UTHM
berjuta kemaafan aku pinta andai pernah aku kasari kamu semua..
tapi aku seorang yang hargao persahabatan..
cukup payah untuk aku tinggalkan kenangan yang terlalu banyak di sana
:(
:(
:(
cukuplah kehilangan kamu semua dirasai sampai aku boleh kata aku masih lagi menangis sehingga ke detik ini
:(
:(





esok aku akan bertolak ke Subang untuk menjalani praktikal di sana..
tapi aku akan dihantar ke Nilai selepas mendaftarkan diri di sana..
masih lagi belum tahu mana tempat mahu duduk..
hmmmm
aku takut sebenarnya..
walau kawna-kawan kata aku boleh survive sendiri..
tapi aku takut untuk menempuhi hari-hari yang akan mendatang..

3 orang pengkritik:

zzxxcc said...

sue..
de dengar cite ko dari gembo..
satu je nak cakap..
tetapkan pendirian..
jangan gaul ngan dak2 tak senonoh...
gud luck LI..
dun worry pengalaman akan mematangkan kita keh :)

Unknown said...

eh2..aku de cite kat ko ke koyok??hehe..em..betul ckp koyok..tetapkan pendirian..prinsip..jgn gaul dgn orang2 xsenonoh..jauhkan diri..sy tau awk bole..chayok2!!

rye membebel... said...

alololo.. tacing2..! merindui aktvti kte iaitu:-

1-tgk game show cine time magrb then gelak mcm nk pecah perot.. skali kuar, rupenyer mkcik dpn umah tgh wat kenduri.. hahaha..

2-lorong runway kte kt umah, time kaseh pd mazel sbb letak cermin kt c2.. (pengaruh amareka! next top model..

3-wat keje/stdy bramai2 dpn tv.. tgk tv jer lbeh snyer..

and lastly.. aktvt lesbo kte..! opss! x ley cte kt cni.. hahaha..

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com