Pages

Friday, May 21, 2010

i love you baby.baby.baby ohhh



Semasa mula-mula aku bertudung
aku terima bermacam reaksi dari kawan-kawan sekeliling
mahupun teman atau kenalan
ramai yang terkejut sebab tak terfikir aku akan bertudung
as always, my family especially mama really.really.really give their supporting
and you also sayang :)
ada juga kawan-kawan yang mungkin aku rasa tak bersedia dengan perubahan diri aku yang baru ini
ada sekali keluar bersama teman rapat
masuk-masuk sahaja kereta 'eh..mana Suhaila yang kukenali dulu..tolong pulangkan Suhaila yang lama'
ada juga yang cakap 'you dah pakai tudung ini, nak gurau-gurau pon tak boleh macam dulu, nak cubit, nak tarik rambut'
atau pun 'alaaa..kejap je ni kan pakai tudung..sebulan 2 bulan ni buka balik'

tapi aku tetap tersenyum dengan kritikan negatif dari teman sebab aku tahu mereka tak bersedia untuk kehilangan 'adik' mereka (i'm the little petite among my friends ya)
tapi aku jadikan itu sebagai pemangkin untuk aku terus bertudung
tapi sebenarnya apabila teman dan kenalan bercakap begitu
aku tersenyum seorang diri sebab nyata dan jelas aku boleh lihat perbezaan setelah bertudung
segalanya ada limit
mampu untuk kawal diri untuk menjadi lebih baik
kalau dulu bergurau bertepuk tampar
kini tidak lagi sebab teman-teman tahu dengan sendiri dan malu untuk lebih-lebih dengan aku
boleh tengok lelaki akan lebih menghormati wanita bertudung

tapi aku rasa tak berapa nak best apabila ada kawan yang mula bertudung dan alasan bertudung sebab fashionable?
what the fish!
jadikan aku sebagai ikon sebab suka style aku?
NO OK??!!
aku tak mahu tanggung dosa kau pulak wei
dosa sendiri pon tak mampu nak tanggung
bertudung biar ikhlas
kalau bertudung sebab trend, habis kalau trend dah habis, nak bukak baliklah tudung tu?
kalau anda membaca belog saya ini, yes kamu!
please lupakan niat kamu ya sayang
kita bertudung, ada 2-3 syria inner, awak menjadi terlalu taksub sampai beli inner 4-5 layer
bettudung kerana Allah Ta'ala la sayang
saya tak nak awak nanti tak bersedia untuk bertudung, terbang pulak tudung awak tu nanti
saya tegur awak sebagai seorang kawan dan muslimah :)

eh ok ok..
masa dah tamat
dah terlewat 10 minit masuk meeting ni
taaa darlingggg!




psss : lepas meeting aku upload gambar tau..tungggguuu ;)

0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com