Pages

Friday, April 29, 2011

.Lost Child.


Kadang-kadang dalam hidup, kita rasa keputusan yang kita buat dengan ikut kata hati, kita fikit tidak akan timbul masalah disebabkan betapa sukanya kita akan sesuatu
tapi aku rasa dalam keadaan aku sekarang, makin lama menjerat diri sendiri
semangat aku betul-betul hilang kali ni
hilang ditelan gusar, kecewa, takut, terhimpun satu perasaan yang semakin memakan diriku ini
setiap malam kali ini aku bersungguh-sungguh menangis untuk diriaku yang satu ni
pada Dia aku mengadu tersedu-sedan diminta berikan petunjuk
sumpah aku penat, aku penat melayari bahtera hidup di kota yang serba menakutkan, kota yang penuh dengan penipuan
bukan aku tak bersyukur dengan keadaan sekarang, aku bersyukur
cuma, entah, tak cukup berbekalkan gaji yang tak seberapa, mahu menanggung 10 beban
ibarat kuli diperlakukan sedemikian rupa, akulah pembantu peribadi, akulah si pembuat claim, akulah si akauntan, tapi sebenarnya aku seorang koordinator projek, bukan kuli
bila disuarakan hak, pandai dia putar belit, apa boleh kau lakukan kalau jenis bangsa putar belit alam, sah-sah menang
sekarang ni, aku cuma mahukan yang terbaik sahaja untuk diriku dan keluarga
masa depan aku semakin kabur
Ya Allah, berikan aku kekuatan kerana aku tak mampu lagi menampung dan menanggung semua ini
:"(

7 orang pengkritik:

Unknown said...

kita serupa.. udah pikir2 mau brenti keje. tp su,bertabahlah kita selagi boleh ye...

oya zihanee said...

+ itulah namanya "kita merancang, allah menentukan".. tak semua yang kita rancang, berjalan seperti yang dikehendaki.

kita kene kuat... kuat dari segi mental dan fizikal..

mesti ada peluang lain yang lebih cerah, cuma disaat ini, kita seolah2 sedang menghadapi pahit dalam kehidupan.. manisnya, belum lagi terlihat.

kalau tak rasa pahit, kita tak kan hargai yang manis.. be strong.. be positive...

Nur Suhaila said...

kak ayu & kak oya :
sekarang ni memang tengah down sangat..semangat hilang..tak tahulah..rasa nak balik muar je duduk sane cari kerja dekat sane..hmmmm..memang kena kuat kak..kalo tak kuat, memang tak keje ni

aienurz shuhaimi said...

darl..
be strong k?
xoxo

Nur Suhaila said...

thanks darling..i try to be strong..

Silent Reader said...

Hello suhaila....u r a very strong girl....don't easily give up k....InshaAllah,ada cara mengatasinya.....

-ur silent reader-

Nur Suhaila said...

hye silent reader, thanks for your support..i miss my family..jauh dengan family since abis belajar lagi..terus pergi jauh2..tak sempat nak spend time..i think dah sampai limit i bole berjauhan dengan family..dah tak boleh lagi nak tanggung jauh2 da

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com