Pages

Saturday, January 9, 2010

:)

kejap sangat masa ni
dah seminggu aku kerja..
seminggu tu macam-macam aku belajar
dan kami masih sesat (hahaha)
paling tak boleh blah bila kami lupa nak punch card kami bila time balik
nasib baik ada kak ida
kalau tak..naya kami
kawan-kawan sekalian
aku tak kerja jururawat atau doktor ye dekat kementerian kesihatan
tapi sebagai jurutera awam di bahagian kejuruteraan
haaa..jadi jangan tanya aku dah jadi doktor ke sekarang
rasa excited sangat sebab berpeluang belajar selok belok pembinaan hospital
sebab hospital tak sama dengan bangunan lain
setiap bahagian untuk kegunaan yang berbeza
kalau rumah atau bangunan biasa
semua sama sahaja
tapi hospital banyak yang kena ambil tahu
ada yang bilik ada radioaktif
jadi apa yang perlu ada dan tiada
peralatan yang akan ditempatkan di situ juga perlu untuk amil tahu
tapi bukan secara terperinci
yang tu serah kepada bahagian biomedical and elecrical
cool kan dengar ada jawatan tu..
aku memang bersyukur diberi peluang untuk belajar benda baru macam ni
:)
:)
kalau dahulu kena marah dengan klien
tapi sekarang kena belajar untuk marah
itu aku bersyukur tidak ditugaskan untuk menjaga projek klinik desa dan klinik kesihatan yang mana teman hidup bekerja di sebuah syarikat kontraktor yang ambil tender dengan kementerian kesihatan ni
kalau tidak nak marah dia tak sampai hati


keadaan di sini sebab masih baru tak banyak kenal orang
tapi alhamdulillah
tak rasa terasing sebab semuanya murah dengan senyuman
lama baru kontrak tetap semua peramah
buat masa sekarang akan duduk i presint 9
dan mungkin akan pindah hujung bulan 2 nanti
dan sudah merancang untuk jogging bersama jaja dan kak ida
oh dan sudah ambil note pasar malam di presint mana
bank di presint berapa
mydin di presint berapa
heee
dan sudah tentu alamanda di belakang ofis
dan semalam jalan kaki bersama jaja habiskan masa dengan cuci mata di alamanda
cop dulu apa yang perlu
gaji lambat lagi
hahah
overall : i think i can adapt new environment and new people
oh gembira
dan aku berharap akan terus bekerja di sana
insyaAllah
:)
:)

0 orang pengkritik:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com