Pages

Saturday, January 16, 2010

1601


seperti diketahui umum
aku sekarang memilih untuk bertudung
bukan bertudung ikut trend ye
tapi kerana cinta terhadap-Nya
aku harap perubahan ini biarlah kekal untuk selamanya

tak mahu cuma bertahan cuma untuk seketika sahaja
aku rasa orang memandang tinggi perempuan bertudung berkerjaya hebat
pandai bergaya tapi masih menutup aurat
aku memilih untuk bertudung kerana aku rasa sudah sampai masanya untuk aku berubah
enough dengan dunia jahiliah (itu panggilan untuk dunia lama aku)

kalau dulu semua berlandaskan nafsu dan eksperimen
boleh dikatakan aku puas dengan dunia dahulu

tapi untuk teruskan..
aku rasa cukuplah
lagi pun biar berubah dari negatif ke positif
jangan berubah dari positif ke negatif
sebab walau kau janji mahu berubah semula ke positif
kau pasti keliru sebab barangkali bila kau menjadi sesuatu yang lain (negatif), baru orang pandang kau
contohnya kalau kau memang bertudung sejak azali

tapi tiba-tiba dek perubahan masa kau mahu free-hair katanya
tiba-tiba ramai pula yang puji kau hot bila dah free-hair
mesti susah kau mahu berubah
berfikir panjang
tapi itu terpulang kepada individu kan
dan aku sangat gembira dengan perubahan ini

kiranya level confident tinggi gitu..
:)
:)
:)
kalau lepas ni nampak aku free-hair balik
aku harap ada orang berani bakar rambut aku ye!


nah!
ciuman kasih sayang!




5 orang pengkritik:

nisa' audadi said...

congratz di atas transformasi ini~...

suhaila said...

mekacih kak cantek
doakan adik kekal pkai cmni tau
heee

nisa' audadi said...

op kos dear~...

elly zulkifli said...

all d best!
hope its stay like this until eternity...ok?

suhaila said...

:)
insyaAllah kak elly..

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com